Data de publicació: 11.03.20 12:51
Aquest dimarts a la tarda es va fer, a l'Hotel d'Entitats, la tercera sessió de treball del curs del Consistori Infantil 2019-2020. Hi van assistir els disset regidors infantils de les cinc escoles del municipi, així com el regidor de Cultura, Joventut i Participació Ciutadana, Xavier Lozano. Durant la reunió es va parlar de mesures per la reducció de plàstics i residus en el dia a dia del municipi. La tercera trobada del Consistori Infantil va començar amb la presentació als regidors del mapa 'Rutes de l'arbrat de Torelló', que ha editat l'Ajuntament i que és fruit del treball que va realitzar el Consistori Infantil del curs 2018-2019. El mapa es repartirà a les escoles i estarà a disposició dels ciutadans que en vulguin algun exemplar.
En la part central de la sessió, es va parlar del tema de treball que se'ls va encarregar en l'anterior reunió: proposar accions mediambientals que es puguin fer al municipi per reduir els plàstics i residus. En van sortir moltes propostes, entre elles, fer servir bosses de roba o reciclables per anar a comprar, potenciar la compra de productes a granel i utilitzar envasos de vidre. Els regidors de les escoles Sagrats Cors, Vall del Ges, Rocaprevera, Doctor Fortià Solà i IE Marta Mata també es van interessar per la recollida de residus porta a porta i van debatre sobre la necessitat de fer servir carmanyoles i cantimplores a les escoles en lloc de paper d'alumini i plàstic per portar l'esmorzar.
En la part final de la trobada, es va parlar d'algunes accions de manteniment en parcs infantils del municipi i es van resoldre dubtes proposats pels regidors. Per la propera sessió, els disset regidors tenen un nou tema de treball, relacionat amb la dinamització dels aparadors de comerços buits que hi ha a Torelló.