Data de publicació: 23.07.10 14:48
Amb la popular Festa del Batre i la Civada va començar, aquest dijous, la Festa Major de Torelló 2010, amb una programació d'activitats que s'allargaran fins el 3 d'agost. D'aquesta manera, Torelló celebra la Festa Major més llarga. El cartell d'aquest any és obra de Maria Blanch.Després de la Festa del Batre i la Civada, la Festa Major de Torelló 2010 enceta el seu primer cap de setmana, en el qual les activitats dels joves i els concerts tindran un paper protagonista. A destacar la Zona@Fondu i els concerts al xiringuitu de darrera el pavelló, divendres i dissabte, aquesta darrer dia amb l'actuació de Very Pomelo, La Troba Kung-Fu i els Deixebles Band. També es faran el el Cutringter (dissabte), el Polifang (dissabte) i el Karronkhan (diumenge).
D'altra banda, dissabte s'estrenarà l'espectacle del grup Xarxa, per a públic familiar, titulat ‘La volta al món en 80 dies’, del qual se'n farà una segona representació diumenge a la tarda. En aquest espectacle, dirigit per Jordi Torres, el grup Xarxa presenta una nova proposta basada en el relat clàssic de Jules Verne, fent una adaptació lliure, on els protagonistes tornen a ser, després d’un canvi generacional, petits actors i actrius.
La resta de la programació continuarà la setmana vinent, amb esdeveniments tradicionals com ara el pregó, que tindrà lloc el 29 de juliol i anirà a càrrec del grup Nou 69 Teatre, els balls, les sardanes, les cercaviles i el ball de gegants i nans (1 d’agost), els espectacles infantils, el correfoc, el teatre, i, en paral·lel, les activitats adreçades a la gent jove i que organitzen l’associació Deixebles de Sant Feliu com ara el Deixeble d’Acer, el Poliphilo o la Matalassada Popular.
Els amants del ball de Festa Major en tindran una completa ració amb Orquestra Venus (30 de juliol), Mandolina Orquestra (31 de juliol), La Principal de la Bisbal (1 d’agost). I encara els aficionats al ball tradicional tindran el seu moment amb Tarasca (29 de juliol), just després de la Dansa de Torelló i la Dansa dels Verds.
Entre les activitats organitzades pels Deixebles de Sant Feliu, destaquen algunes novetats, al costat dels seus actes més tradicionals, com ara el 1er Concurs de pedra-paper-tisores (27 de juliol), o com la segona edició de la Batalla Campal de cebetes que aquest any es farà de nit per guanyar espectacularitat, o com la Festa Sorda (1 d’agost), una sessió de dj que haurà d’escoltar cadascú amb una ràdio i els propis auriculars.
Estrictament, el teló de la Festa Major es baixarà la nit de l’1 d’agost amb el tradicional Correfoc dels Diables del Ges i el ball de La Principal de la Bisbal.
Arxius relacionats
-
Programació Festa Major 2010
pdf
Arxiu PDF (532,97 Kb) - Data de publicació: 12.07.10