Ajuntament de Torelló
Mida del text: 1 1 1 | Mapa del web   
Llibertat presos polítics
Adreces

Serveis

Tràmits

Carrerer

Com arribar

Oficina d'Habitatge de Torelló

Oficina d'Habitatge de Torelló
Ampliar en una finestra emergent
Oficina d'Habitatge
Ampliar en una finestra emergent Oficina d'Habitatge
L’Oficina d’Habitatge és un servei transversal de finestreta única on la població es pot adreçar per fer tot tipus de consultes sobre el tema de l’habitatge. En aquest sentit, l’Oficina ofereix informació individualitzada, permanent i actualitzada.

El servei està emplaçat a les dependències municipals de la Carrera, a la Ronda del Puig, 2. El telèfon és el 93 859 36 12 i el correu electrònic oht@ajtorello.cat. L’horari d’atenció al públic és dilluns, dimecres i divendres de les 9 del matí a les 2 del migdia i el primer i tercer dilluns de mes de 4 a 6 de la tarda (fora de l’horari d’estiu). Per les visites, cal demanar cita prèvia.

Des de l’Oficina Local d’Habitatge es donarà informació i assessorament sobre promocions d’habitatges de protecció pública, tant de compra com de lloguer, a Torelló; alhora que també es farà la tramitació dels ajuts als adquirents. Entre les seves funcions hi ha la gestió integral del parc públic d’habitatges del municipi.

D’altra banda, l’OHT portarà un registre de les persones interessades en algun tipus d’informació referent l’habitatge públic, per llogar, etc., per tal de poder-los assessorar en aquestes matèries. A més també és útil per obtenir informació de les necessitats de la ciutadania de cara a poder dissenyar accions de futur.

Pel que fa a Cèdules d’habitabilitat, des de l’OHT es donarà informació i assessorament sobre els mínims d’habitabilitat i tramitació de cèdules de segona ocupació.

En relació al parc privat d’habitatge, des de l’OHT es porta la gestió de la borsa d’habitatges adscrita a la Xarxa de Mediació per al lloguer social, que consisteix a portar a terme mediació pública en el mercat de lloguer privat per incrementar l’oferta del lloguer a preus moderats, fent de mitjancer entre propietaris, garantint el pagament i rescabalament de danys i llogaters i garantit el lloguer just.

Així, es fa la gestió de la base de dades de llogaters potencials; la localització i captació d’habitatges per llogar; elaboració d’inventaris, contractes i subscripció de pòlisses; seguiment de la relació arrendatària i resolució d’incidències; mobilització d’habitatges desocupats a través de la cessió a Adigsa; i gestió i tramitació d’ajuts als propietaris que ofereixin l’habitatge en lloguer o cessió.

Altres funcions de l’Oficina Local d’Habitatge són la tramitació d’ajuts al pagament del lloguer just de la Generalitat, per a col·lectius amb dificultats; tramitació de l’ajut de la Renda Bàsica d’Emancipació, del Ministeri d’Habitatge. De moment, el que fa referència a rehabilitació està pendent d’implantació i només s’ofereix aquest servei des del Consell Comarcal.

Tots aquests serveis s’oferiran, durant el primer any de funcionament de l’Oficina, únicament dins l’àmbit del municipi de Torelló. Tot i així, està previst que, a partir del segon any, el servei s’obri a la resta de municipis de la Vall del Ges, Oris i Bisaura. La de Torelló és la cinquena oficina d’habitatge que es posa en marxa a la comarca, després de les del Consell Comarcal, Vic, Manlleu i la Mancomunitat La Plana.
Adreça
Ronda del Puig, 2
08570 - Torelló
Telèfon
93 859 36 12
e-mail
oht@ajtorello.cat
Horari
Dilluns, Dimecres i Divendres de 9 a 14 h
Primer i tercer dilluns de mes, de 16 a 18 h
(cal demanar cita prèvia)
Observacions
Adreces relacionades:

Arxius relacionats


Notícies


Ajuntament de Torelló
NIF: P-0828500-I
C/ Ges d'avall, 5 - 08570 Torelló (Barcelona)
Tel 93 859 10 50 - Fax 93 850 43 20
torello@ajtorello.cat
En col·laboració amb: